Тестирование

Дисциплина: Профессиональный казахский язык

Уважаемые студенты!

Обращаем Ваше внимание на то, что процесс тестирования по дисциплине ограничивается временным интервалом - 20 минут. По истечении указанного времени тестирование завершается автоматически, аналогично нажатию кнопки "Завершить тестирование". Контролировать оставшееся время Вы можете в строке состояния интернет-обозревателя.

Вопрос № 1. Күрделі нақ осы шақты табыңыз.

Құм ішінде әлі жүгіріп келемін.

Еңбекпен ер өседі.

Әйел үйге қарай келе жатыр.

Еңбек танымды арттырар.

Ағаш арасынан құстардың сайрағаны естілді.

Вопрос № 2. 5. Екі түбірден жасалған сан есімді белгілеңіз.

мыңдаған

отыз үш

алпысыншы

жетеу

бесінші

Вопрос № 3. Қатыстық сын есім қатысып тұрған сөйлемді табыңыз.

Жебелі келген мұрты бар, әзілқой сөзшең.

Үлкен үйдің ортасында тас шам бар.

Қара торы жігіт жалғыз келе жатыр.

Тау іші салқын әрі дымқыл.

Жақсы бала қонаққа үйір.

Вопрос № 4. . Болымсыз етістікті көрсетіңіз.

ешкім, әлдене

оқыған жоқ, ішкен емес

жетінші, үш

оқыған, келген

сегіз, төртке

Вопрос № 5. Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлемді табыңыз.

Ақжелкеннің сенімін не ел ақтауға тиіс, не тілмаш ақтауға тиіс.

Сенің алдыңда екі-ақ жағдай бар, не сабақты жақсы үлгертуің керек, не оқуды тастап ауылға кетуің керек.

Олжабектің сасқаны сонша – орнынан атып тұрды.

Көктемнің ұзаққа созылуы да біздерге жайлы тиіп тұрған жоқ: көбінің киімі жеңіл, алыс фермаларға барып жұмыс істей алмайды.

Балалы үй – базар, баласыз үй – мазар.

Вопрос № 6. Тыныс белгісі дұрыс қойылған сөйлемді көрсетіңіз.

Есенгелді тұрып: - Қонақ – балалар, үлкен үйге жүріңіздер, - деді.

Есенгелді тұрып, «Қонақ балалар, үлкен үйге жүріңіздер», деді.

Есенгелді тұрып – Қонақ балалар, үлкен үйге жүріңіздер, - деді.

Есенгелді тұрып: Қонақ балалар - үлкен үйге жүріңіздер деді.

Есенгелді тұрып: – Қонақ балалар, үлкен үйге жүріңіздер, - деді.

Вопрос № 7. Дыбыс дегеніміз не?

Дауыс шымылдығының әсерінен шыққан ауа.

Сөйлеу тілінде дыбыстау мүшелері арқылы айтылып, естілетін физикалық құбылыс.

Дыбыстау мүшелерінің өзара кедергісі арқылы пайда болған екпін.

Фонациялық ауаның көрінісі

Дыбыстың таңбасы.

Вопрос № 8. . Сөз түрлендіруші жұрнақты табыңыз.

үйшік

тыңайтқыш

кең маңдайлы

бірге

екеулеп

Вопрос № 9. Жанаса байланысу деген не?

Сөздердің ешбір жалғаусыз орын тәртібі арқылы бірде іргелес, бірде алшақ байланысуы.

Баяндауыштың бастауышпен байланысы.

Ілік жалғаулы сөз бен тәуелдік жалғаулы сөздің грамматикалық байланысы.

Сөз бен сөздің ешбір септік жалғауынсыз байланысы.

Сөз бен сөздің ілік септік пен атау септігінен басқа септік жалғаулары арқылы байланысқан түрі.

Вопрос № 10. Орфография нені зерттейді?

Сөздердің дұрыс айтылуын.

Сөйлем мүшесіне талдауды.

Жазу таңбасымен дыбысты айқындайды.

Сөздердің дұрыс жазылуын.

Сөз құрамын талдауды.

Вопрос № 11. Төл сөз бар сөйлемді көрсетіңіз.

- Бұл не деген жұмбақ? – десті екеуі.

«Аққу көлі» балетін көрдің бе?

«Ат» - көп мағыналы сөз.

Өлең – сөздің патшасы, сөз сарасы. (Абай)

Ендеше, жөніңді біл, шығарма үніңді.

Вопрос № 12. Көсемшенің - а, -е, - й жұрнақтары арқылы етістіктің қай шағы жасалады?

ауыспалы осы шақ, ауыспалы келер шақ

нақ осы шақ, жедел өткен шақ

мақсатты келер шақ, ауыспалы келер шақ

бұрынғы өткен шақ, ауыспалы өткен шақ

жедел өткен шақ, ауыспалы осы шақ

Вопрос № 13. «У» дыбысы дауыссыз болып келетін сөздер тізбегін көрсетіңіз.

Бура, сурет, музей

Сау, аушадияр, ереуіл

Уылдырық, жиырылу, уыз

Аула, уайым, қуаң

Саңылау, туыс, уәде

Вопрос № 14. Буын үндестігіне бағынбай тұрған сөзді табыңыз.

сабырлы

салқындау

жауынгер

сағыздай

серттескен

Вопрос № 15. Атаулы сөйлемнің өзіндік ерекшелігі қандай?

Іс-оқиғаны толық баяндауы, сөйлем мүшелеріне талдануы.

Іс-оқиға жайында баяндамай, тек оның мезгілін, мекенін атап көрсетеді.

Тұрлаулы мүшелерден құралуы, тұрлаулы мүшелеріне талданбауы.

Бастауыштың қатысуы, сөйлем мағынасының толық болуы.

Идиомалардың кездесуі, айтылуға тиісті мүшелердің кейбірінің түсірілуі.

Вопрос № 16. Пысықтауыштық қатынастағы сөз тіркесін анықтаңыз.

Куә болды

Көз ілмеу

Дүрс ете қалды

Назданып сөйлеу

Тақтаны сүртті

Вопрос № 17. Ыңғайлас салалас құрмалас сөйлемді табыңыз.

Ат өнері білінбес, бәйгеге түсіп жарыспай.

Күн қоңыр адырдан асып кетіпті, сәулесі сонау биіктердің басында қалған.

Кейде екі салт қатар аяңдайды да, кейде бірі екі атты жетелеп, бірі артынан айдайды.

Жауап бар да, айтуға ауызы барар емес.

Оларды жазықсыздан – жазықсыз сөгуге болмайды: қыз ұзату оңай емес.

Вопрос № 18. Бастауыш қызметіндегі сын есімді табыңыз.

Екі жаман ауыл болмас, ауыл болса да, қауым болмас.

Бетің қисық болса, айнаға өкпелеме.

Қарты бар үйдің құты бар.

Жігерсіз адам жетімсіреп тұрады.

Керек тастың ауырлығы жоқ.

Вопрос № 19. Қате жазылған сөзді табыңыз.

жаялық

шәй

даяр

жай

қауіп

Вопрос № 20. Ортақ етістің жұрнағын табыңыз.

– ыс, -іс

– ын, - ін

- ыл, - іл

– ғыз, - гіз

– ыр, - ір

Вопрос № 21. Жалаң сөйлемді табыңыз.

Машиналар тоқтаған жоқ қой?

Сіз мені танымадыңыз.

Жиналғандар әлі жақындамай тұр.

Күн бүгін ашық.

Ұялғаннан үндемеуге тура келді.

Вопрос № 22. . Туынды етістікті табыңыз.

кел, көр

ойна, ағар

бақ, түт

кел, аудар

бар, бол

Вопрос № 23. Жанаса байланысып тұрған тіркесті табыңыз.

Ағаш қасық

Білу үшін оқу

Ақсу өзені

Бәйгеге шапқан

Мектепті аралады

Вопрос № 24. Зат есімнен жасалған етістікті көрсетіңіз.

көбей

тазала

көгер

жарқыра

сана

Вопрос № 25. Тұрақты тіркесті табыңыз.

Аузымен орақ орады.

Әлін білмеген әлек.

Жер – ырыстың кіндігі.

Ұрлық түбі – қорлық.

Еңбек ер атандырады.

Вопрос № 26. Көп мағыналы сөздерді табыңыз.

Кітапқа қара, қара шаш

Таудың етегі, көйлектің етегі

Арық мал, арықты тереңдетіп қаз

жаз мезгілі, хатты жаз

Айтып қой, қой сой

Вопрос № 27. Сөйлемдегі есімдік қай сөйлем мүшесі болып тұр? --- - Қанат, сенбісің?

бастауыш

баяндауыш

анықтауыш

толықтауыш

пысықтауыш

Вопрос № 28. . Берілген сөйлемде есімдіктің қай түрі кездеседі? Ешқашан жұмысты ертеңге қалдырушы болма!

жіктеу

белгісіздік

болымсыздық

бөлшектік

жалпылау

Вопрос № 29. Мәтелге тән ерекшелікті табыңыз.

Біркелкі жуық мағына.

Күнделікті қолданудан шыққан.

Ғылым мен техникаға байланыстылық.

Түйінді пікір, даналық қорытынды.

Тұспал, астарлы мән.

Вопрос № 30. . Қазақтың даласы, шіркін, кең байтақ қой! Асты сызылған сөздің түрін ажыратыңыз.

қаратпа сөз

қыстырма сөз

одағай сөз

жалпылауыш сөз

бірыңғай мүше